05 sep 2016
september 5, 2016

Tzum 2016

2016, Grand National 0 reacties

Met nog drie wedstrijden te gaan is het er op of eronder voor SQ64 om lijfsbehoud veilig te stellen in de Grand National. Bij falen lonkt de National competitie; een nieuw dieptepunt voor Squadron 64 en haar Lady Green.

Lady Green Tzum 2016

Er moest wel flink gesleuteld worden om de dame weer in topconditie te brengen. Onder de run in Montfoort een paar weken eerder liet het oliefilter ons in de steek. Dit oliefilter is losgekomen zodat met veel druk alle olie uit de motor werd gespoten. Dit is niet bepaald fijn omdat de smering dan verre van optimaal is binnen in de motor. Het resultaat is dan ook dat het gehele drijfwerk vervangen moest worden voor de wedstrijd in Tzum.

Dan over de wedstrijd in Tzum, daar kunnen we kort over zijn: De run was verre van optimaal, de toeren kwamen er niet echt in en Ronald besloot zelf de gas dicht te doen, we hadden immers de proefttrek…dachten we. Als je als deelnemer een proeftrek hebt dan heb je de mogelijkheid om er voor te kiezen om de run over te doen. Dit was achteraf toch niet echt goed gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding. Appy Power met hun oranje Fiat had de eerste proeftrek, na hun run werd¬†verteld dat de sleepwagen zwaarder werd gezet. Normaal gezien is het dan zo dat de sleepwagen bemanning met de daaropvolgende deelnemer gaat kijken wat men met de sleepwagen afstelling gaat doen. In dit geval was Ronald de tweede deelnemer op de baan. Ook de gebaren van de beginvlagger waren duidelijk: dus proeftrek.

Echter terug in het Parc Ferme bleek dit alles niet te kloppen en had Lady Green 86,49 op het bord staan. Een afstand die ons op het voorlaatste plekje van de uitslag bracht. Niet echt om over naar huis te schrijven dus. Zonde van ‘de ruis op de lijn’, dat kan er ook nog wel bij:-(

Bij thuiskomst in de werkplaats s’nachts heeft het team de motor nog open gemaakt om alvast op ons voorwerk te zijn voor Alphen komend weekend. Aan de instelling heeft het dit jaar niet gelegen…