26 jun 2018
juni 26, 2018

Hoeven 2018

2018, National 0 reacties

Een week na Made stond alweer de volgende wedstrijd op het programma. Aangezien onze Lady wederom ongeschonden uit de strijd was gekomen in Made stond de week vooral in het teken van opruimen en afbreken van het Powerweekend en controleren en finetunen van de motor en aandrijflijn. Afgelopen zondag togen we dan ook vol goede moed naar het terrein in Hoeven, waar het team van ’t Smidje al meer dan 30 jaar haar wedstrijd organiseert. Zonder hiermee mensen te kort te willen doen is het contrast met het weekend ervoor in Made dan wel weer erg groot, maar ook dit heeft dan weer wel zijn charme.

hoeven-2018

Rond de klok van 15 uur werden we al afgesleept voor onze wedstrijd die uiteindelijk pas van start ging om 16.45 uur, dit werd met name veroorzaakt door wat last minute baanonderhoud. De baan, die normaal bekend staat als goed had erg veel geleden in alle voorgaande klasses van de zaterdag en zondag. Hierdoor was de baan niet alleen ongelijk, maar de start was erg lastig. Het zou dus een hele uitdaging worden om de PK’s op de baan te krijgen en de toeren binnen de perken. Het gevolg hiervan zagen we direct in de eerste runs terug welke erg onrustig waren en bij Blue Hazard zelfs de turbo kostte.

Ronald mocht met zijn Ladygreen als 4e aanhaken en had tot dusverre alleen Dieselross de Full Pull lijn zien passeren. Na een moeizame start en een naar de juiste koers zoekende Ladygreen vind deze rond de 30 meter gelukkig de grip en werd ook door ons de 110 meter lijn behaald. Dit betekende een finale van 3 met Code Red en Dieselross. Door technische mankementen kon Code Red niet terug komen in de finale. Dit betekende dat voor de finale al 4 tractoren kapot waren, want ook Heavy Boy en Red Attraction hadden te maken met mankementen en/of kwamen niet ongeschonden uit de strijd.

Dit betekende een 1 op 1 duel met de koploper in het klassement Gert Stessens en zijn schitterende en goedlopende Dieselross. Gert mocht het spits afbijten en stuurde zijn zwarte Fendt, na even van het gas te moeten bij de start, naar een mooie afstand van 108.23 meter. Hierna was het de beurt aan onze dame en met een moeizame en onrustige run bleven we ver achter bij Dieselross, die met de overwinning aan de haal ging. In de laatste meters was er sprake van forse carterdruk, waardoor we denken dat er waarschijnlijk wat schade zal zijn aan de zuigers. Dus ook wij kwamen helaas niet ongeschonden uit de strijd, maar al met al toch tevreden met een tweede plaats in het klassement.

Over 2 weken rijden we op zondag onze volgende competitiewedstrijd in het Belgische Silly, stay tuned.