Afgelopen weekend stond voor Lady Green het vijfde Powerweekend op het programma sinds de start van het team in 2011. Om deze lustrum-editie extra bijzonder te maken was besloten om qua entourage en aankleding net iets verder te gaan dan andere jaren.
Zoals te doen gebruikelijk stond ook dit jaar de traditionele thuiswedstrijd en relatiedag gepland op het grootste tractorpulling evenement van Europa. Nadat er op donderdag en vrijdag hard was gewerkt stond er op zaterdag alles spik en span bij om onze relaties, sponsoren en fans netjes te ontvangen. Uiteraard was er de laatste week ook erg hard gewerkt aan de Lady om de schades van de laatste weken te verhelpen en eindelijk het pechduiveltje van onze schouder te kunnen krijgen.
Omstreeks 14.00 uur werd het al lekker druk in onze VIP tenten en de aanwezigen genoten zichtbaar van de tractorpulling experience die het team hen aanbood. Nadat iedereen had gegeten werd de tractor wedstrijdklaar gemaakt en gingen we ons opmaken voor de run.
Met vandaag Ronald op de bok gingen we proberen om eindelijk weer eens een nette run te kunnen maken. Bij de eerste deelnemers van de startlijst werd direct duidelijk dat de sleepwagenbemanning van de Big Benz grote moeite had om een goede afstelling te vinden op deze taaie en verraderlijke baan. Na diverse pogingen werd in goed overleg besloten om de Big Benz te vervangen voor de Keep Moving Orange, maar of het hiermee nu zoveel beter werd….
Onder de deelnemers was er diverse keren schade aan de machines waarneembaar en zelfs de 90 meter (b)leek al nagenoeg onhaalbaar voor vele deelnemers. De spanning onder het team en de aanwezige gasten was groot toen Ronald de Lady voor de sleepwagen zette. Zou het dan eindelijk weer eens een keer goed gaan komen en zou er weer eens een strakke run weggezet kunnen worden.
Ronald toerde de Lady rustig op en met een goede start ging hij op weg naar de 100 meter. De motor klonk erg goed, echter de balans was niet aanwezig waardoor de neus van de trekker sky-high ging en de Lady onderweg diverse keren flink in de steigerbegrenzers werd gedrukt. De combinatie van vermogen in combinatie met de nieuwe wielen die we sinds dit jaar hebben gelegd zorgen ervoor dat we niet voldoende gewicht op de neus kunnen hangen en dus het aanwezige vermogen niet volledig op de baan kunnen krijgen. Hierdoor is het team voornemens om volgend jaar een componenten tractor te gaan bouwen, zodat we met lichtere onderdelen kunnen werken op “de kont” van onze dame. Het gewicht wat we hier besparen kunnen we gebruiken om meer gewicht op de neus te krijgen en hopelijk de volledige aanwezige potentie op de baan te brengen.
Na een onstuimige run stond de trekker na 87.45 meter stil en direct was te zien dat de Lady helaas wederom niet volledig schadevrij uit de strijd was gekomen. Bij een eerste inspectie leek alleen een olietoevoer kapot te zijn gegaan en dat het probleem zou zijn te verhelpen met het plaatsen van een nieuwe slang. Het technische gedeelte van het team vertrok dan ook direct met de trekker naar Sprundel om de ingreep te gaan volbrengen Bij nadere inspectie bleek er toch meer loos in het vooronder, waarschijnlijk zijn er wederom een aantal zuigers gesneuveld.
Dit was toch wel een streep door de rekening van het team, want hiermee werd ook een streep gezet door de deelname aan de Eurocup wedstrijd op zondag. Uiteindelijk bleek de run nog goed te zijn geweest voor een vijfde plaats. Hierop hebben heel wat mensen zich afgevraagd wat de uitslag was geweest als de techniek het had gehouden….
Desalniettemin is het tot in de late uurtjes gezellig geweest en bedanken we de mensen die ons wederom in grote getalen hebben ondersteund. We hopen dat jullie er van hebben genoten, wij in ieder geval wel. Waarschijnlijk gaan we aanstaand weekend een Demo rijden in Hoeven, dus houdt de site en facebook goed in de gaten.
[embpicasa id=”6163690334398453713″]