Na de last minute afgelasting van de wedstrijd in Rijsbergen vorig weekend stond nu de Beachpull in Putten op het programma. Aangezien de techniek het goed had gehouden op de eerste wedstrijden in Made en Hoeven hoefde er behoudens regulier onderhoud en controle geen grote werkzaamheden en aanpassingen te worden verricht. Dus na wat kleine aanpassingen en fine tuning werd de tractor op donderdag al klaar gemaakt en geladen voor de rit op zaterdag naar Strand Nulde.
Omstreeks het middag uur vertrok het team richting Putten om zich klaar te maken op de wedstrijd die gepland stond als laatste klasse aan de “waterzijde”. Om de tussentijd na aankomst nuttig in te vullen werd na het lossen van de tractor de tribune opgezocht. Het middagprogramma opende met de Eurocup Prostocks, welke werd verreden gecombineerd met de Grand National. De wedstrijd werd op imponerende wijze gewonnen door “buurman” Barend Huijbregts met zijn Rocky, gevolgd door een andere buurman Appypower welke op knappe wijze met het zilver aan de haal ging. Ook de resultaten van de leiders in het klassement van de National competitie gaven nadrukkelijk hun visite kaartje af. In de kwalificatie reed Gert Stessens 108.62 en behaalde Mud Patrol een Full Pull wat voor beiden genoeg was voor voor een knappe top 5 klassering in de zware deelnemersveld.
Nadat we gezamenlijk met de nagekomen teamleden en fans hadden genoten van een lekkere BBQ van onze kook-basterd Johan en zijn rechterhand Rene en aansluitend de superstocks hadden zien worstelen op de baan aan de “snelweg zijde” gingen we onze Lady klaar maken voor onze competitie. Als laatste klasse mochten we met 6 tractoren de prijzen gaan verdelen en mochten we aanhaken voor de Big Benz. De proeftrek was voor Heavy Boy en met een afstand van 108.19 m was de toon gezet, er moest gewerkt worden. Hierna was het de beurt aan Ronald om de Lady de sporen te geven.
Nog steeds zoekende naar een optimale setup qua bandenspanning en gewichtsverdeling was ook de start in Putten weer een lastige, maar kwamen we aardig weg. Achteraf gezien nog iets te zwaar op de neus, waardoor de voorwieltjes te laag bleven en de machine niet optimaal ging hangen. Desalniettemin wist de motor het vol te houden en resulteerde de run in een overtuigende Full Pull en kwalificeerde we ons voor de finale. Zoals verwacht vlogen ook Dieselross en Mudpatrol door de 110 meter.
Door de inspanningen die de run van de motor had gevraagd was de intercooler wat gaan groeien waardoor we de grootst mogelijke moeite moesten doen om met gesloten kap de cooler te voorzien van nieuw water. Hierdoor was er ook te weinig tijd om de laatste run te evalueren en gewichten te verhangen en verschenen we als tweede finalist na Heavy Boy die een afstand liet noteren van 87.30 meter. Na zorgvuldig optoeren vertrok onze dame richting de finishvlag. Maar het was een zelfde beeld als in de eerste run, iets te zwaar op de neus en hierdoor te weinig snelheid. Al met al resulteerde het in een afstand van ruim 89 meter, op dat moment goed voor de eerste plaats maar met de wetenschap dat er nog 2 matadoren stonden te popelen om onze afstand te verbeteren. Uiteindelijk werd de wedstrijd gewonnen door Mudpatrol met 99.91 meter, gevolgd door de schitterende Belgische Dieselross met 95.63 meter.
We kijken met een goed gevoel terug op deze wedstrijd. Met een nieuwe tractor derde worden na 2 machtige machines is geen schande. En misschien wel het belangrijkste we hebben de betrouwbaarheid terug in de motor in combinatie met een chassis met veel potentie. Dit betekent dat we nog veel mooie dingen mogen verwachten. We hebben wel de intercooler met stip op de to-do lijst geplaatst om te worden aangepast, zodat deze berekend is op het gevraagde vermogen.
De volgende wedstrijd is alweer aanstaande zaterdag in het Noord Hollandse Oudkarspel en de week daarop strijden we in het Zeeuwse Aagtekerke nabij Domburg voor de punten. We hopen jullie hier te mogen ontvangen bij onze truck. De koffie staat altijd klaar, of wat anders natuurlijk….
Tevens krijgen we vele mooie reactie van letterlijk de hele wereld op onze nieuwe ontwerp, dus we denken dat we de Lady maar gewoon zo moeten laten….. Moeten we eigenlijk wel weer met de vrachtwagen combi aan de slag.
Kortom vervelen gaan we ons niet doen!!