26 jun 2017
juni 26, 2017

Hoeven 2017

2017, National 0 reacties

Na de hectiek van Made stond meteen de week erna de tweede competitiewedstrijd op de kalender in het Brabantse Hoeven. Letterlijk om de hoek dus.

lady green hoeven 2017

Voor de sleutelaars van het team was het eindlijk weer eens een rustige week. De Dame was na het Powerweekend ongeschonden uit de strijd gekomen. De Basterds konden beginnen aan de lange lijst van nog af te maken zaken.

In Hoeven stonden 4 concurrenten op onze Dame te wachten. Nu niet wat je zegt een fraai deelnemersveld voor de organisatie. Een aandachtspuntje voor de NTTO. Desalniettemin een klasse met een paar kanonnen zoals Dieselross en Mud Patrol die de week ervoor hoge ogen gooiden in het Grand National veld. Naast de teamleden was het mooi om te zien dat er best wat fans en (oud) collegapullers naar Hoeven waren gekomen.

Voor de teamleden voelde het als de echte start van het seizoen. Alsnog spannend omdat het nog maar de tweede run was met de nieuwe machine. De eerste run voelde dan ook als een verademing toen Ronald de 100 meter lijn passeerde.

Tussendoor werd Ronald blij verrast door een prijs ter beschikking gesteld door Autobedrijf Romme. Een prijs voor een team wat in de ogen van de familie Romme het verdiend heeft. Een leuke opsteker!

In het parc fermé was niet alles jofel nootje en moesten de mannen nog even aan de bak om een en ander klaar te maken voor de tweede run. In een zwaar bevochten klasse gaat het om de details en dat zijn er nogal wat bleek maar weer eens.

Dieselross en Mud Patrol deden wat van ze verwacht werd en zo ontstond er een finale van drie trekkers. Heavy Boy kon helaas niet terugkomen. Ronald mocht wederom als eerste de dame de sporen geven. De start was goed waarna Ronald vrij snel moest remmen voor de kalklijn. Helaas kwam de machine dat niet meer te boven en waaierde uit rond de 75 meter. Wennen, wennen en nog eens wennen. Alles is nieuw en vereist geduld van de Basterds. Het ziet er naar uit dat we gelukkig weer vooruit kunnen gaan kijken. De finale werd op een paar centimeter beslist in het voordeel van Gert Stessens met zijn Dieselross.