Na een week van inspecteren en afstellen was het zover en konden we ons op gaan maken voor een weekend tractorpulling geweld op het EK in Zele België.

Een aantal teamleden zijn reeds op zaterdagochtend vertrokken om op tijd aanwezig te zijn voor de inspectie van de machines. Een aantal teamleden vertrokken op de zaterdag avond en op zondag kwam daar nog een volle touringcar achterop. Daarnaast waren er nog diverse supporters en sponsoren op eigen gelegenheid naar Zele gekomen om onze dame naar de 100 meter te schreeuwen. Mooi om te zien hoe het “Ladygreen-virus” is gaan groeien onder een groot aantal volgers van ons team. Hier zijn we dan ook echt super trots op!!!.

IMG_8140

Ondanks de slechte weersvooruitzichten was het op de zondag droog en lag er een redelijke baan om een mooie wedstrijd aan te gaan met alle kanonnen van Europa. Grootste vraag was voor ons natuurlijk hoe onze brandstofpomp het zou gaan houden tussen de crème-de-la-crème van Europa. Deze pomp hebben we volledig in eigen beheer met “dr. Diesel” Steven van der Steeg ontwikkeld en gebouwd en we kunnen constateren dat dit project goed op koers ligt om te slagen. De dieselpomp heeft zijn werk meer dan goed gedaan. We hebben vermogen gevonden en nog belangrijker, er zit nog meer dan genoeg perspectief in om verder te bouwen.

Onze Lady met vandaag Evert van Oers als chauffeur van dienst stond als tweede op de startlijst vandaag. Na een overtuigende proeftrek van Daniel Vriends stond de Lady te popelen om haar kunsten te laten zien en met een run uit het boekje wist Evert zich ‘over rechts’ te plaatsen voor de finale. Alle tractoren die geen mechanische problemen kregen sloten zich aan voor deze grote pull-off. Helaas sloeg bij onze vrienden van Dams Rooster en Mud Patrol het pechvogeltje toe en waren zij afwezig in de finale.

Aangezien we als tweede op de startlijst stonden moesten we ook in de finale als tweede starten. Dit betekent dat er weinig kan worden afgekeken in voorgaande runs en zeker bij een hard drogende baan is dit niet altijd een voordeel. Al snel bleek dat de factoren snelheid, balans en grip onvoldoende waren om vandaag voor de ereplaatsen mee te strijden. Daarnaast sneuvelde er na 30 meter een zuiger, waardoor er veel vermogen uit de machine ging.

Uiteindelijk een elfde plaats, maar wel de bevestiging dat het mechanisch goed zit onder de kap van onze Lady Green. Nu verder met de zoektocht naar snelheid en grip, want daar kunnen we nog stappen zetten. Langs deze weg ook een oprechte felicitatie voor de jongens van team Next Sensation die met een knappe tweede plaats terug naar Noord Holland gingen. Goud en brons ging met de familie Herlevi mee naar Zweden, waarmee het Valtra podium compleet was.

Maar goed, al met al mogen we met trots terug kijken op een zeer geslaagd EK en we hebben wederom laten zien dat we op dit podium thuis horen. Na afloop kregen we van onze grote vriend en supporter Matthias Gerritsen een schitterende tekening van onze tractor. En het geluk van Matthias op zo’n wedstrijd is voor ons zeker zo mooi als de mooiste beker die er te winnen valt.

Langs deze weg willen we alle kampioenen van dit weekend feliciteren. Ook een dikke duim voor een ieder voor zijn of haar bijdrage, tot volgend jaar!

We’re flying high…

Volledig uitslag

1 Caesar (SF) FP 99,81
2 Next Sensation (NL) FP 98,95
3 Gagnam Style (SF) FP 96,97
4 Neighbours Nightmare (NL) FP 96,48
5 Snoopy (NL) FP 95,74
6 John Deere 2 (DK) FP 95,70
7 John Deere 1 (DK) FP 94,48
8 Rough Justice (GB) FP 94,25
9 Sigma Power (SF) FP 94,19
10 Dieselross (B) FP 93,58
11 Lady Green (NL) FP 93,12
12 Red Evolution (D) FP 92,26
13 Rocky (NL) FP 92,15
14 Blue Bambino (DK) FP 91,65
15 Countdown (S) FP 90,78
16 Baby Bear (GB) FP 82,48
17 Dams Rooster (NL) FP DNF
18 Ice Bear (GB) FP DNF
19 Mud Patrol (NL) DQ

 

Pics

[alpine-phototile-for-picasa-and-google-plus src=”user_album” uid=”101395108231075553215″ ualb=”5924218145963633377″ imgl=”fancybox” dltext=”Laatstefoto\’s” style=”bookshelf” num=”200″ size=”320″ shadow=”1″ border=”1″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″ nocredit=”1″]

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.